Hvordan træner jeg bedst derhjemme

Hvordan træner jeg bedst der hjemme

10 værktøjer, der maksimerer træningen derhjemme

Ved at træne derhjemme så sparer du både tid og penge. Her er de værktøjer, der giver dig mulighed for at træne hele kroppen igennem, uden at du behøver at gå udenfor døren! Hjemmetræning har mange fordele, det er let tilgængeligt, enkelt og meget billigt på sigt.

For at du skal få mest muligt ud af din træning derhjemme, kræves der dog noget godt udstyr. Her er nogle eksempler på træningsværktøjer, der giver de bedste betingelser for hjemmetræning:

  • Romaskine – en meget effektiv maskine, du kan finde gode romaskine til hjemmet her
  • Gummibånd – de tager ikke plads, koster lidt og kan bruges meget alsidigt når du træner derhjemme (f.eks. Squats og lunges)
  • Yogamåtte – perfekt til at lave sit-ups, burpees og selvfølgelig yoga!
  • Kettlebells – de tager ikke meget plads og kan bruges til stort set alt under hjemmetræning (såsom  squats, lunges, Russian swings og så videre)
  • Mave hjul – en rigtig mave dræber! Hvis du kører tre sæt med et mave hjul, behøver du ikke lave flere øvelser for maven den dag
  • Træningsmaskiner – selvom de optager plads og koster lidt mere, så kan de bruges til alt fra opvarmning til fitness-sessioner derhjemme
hvordan træner jeg bedst hjemme

1. På en romaskine træner du både fitness og muskler hovedsageligt i ryggen, men også underlivet og benene. Romaskinen er det ultimative valg for dig, der ønsker at kombinere udholdenhedstræning med overkropsstyrke.

2. Med et par elastikker er det kun fantasien, der sætter grænserne for, hvordan og hvad du kan træne. Blandt andet er det populære at kombinere med forskellige øvelser til bagdelen!

3. Sjippetov. Hvis du ikke ønsker at købe en hel træningsmaskine, er sjippetov et superværktøj til træning eller opvarmning! Sjippetov er også perfekt til intervaltræning.

4. En yogamåtte er et “must”, når du træner din mave derhjemme! Selvfølgelig er den også god at medbringe hvis du skal på yoga et andet sted.

5.  Push- up grip. Disse håndtag giver også mulighed for en række træningsøvelser. Push-up grip reducerer belastningen på dine håndlede, når du laver push-ups og hjælper dig med at komme dybere ind i bevægelsen. De fungerer også godt til plankeøvelser.

6. Skumrulle. Giv dig selv lidt massage efter din træning med en skumrulle, eller brug den inden træningen til at blødgøre musklerne. Perfekt til dig med et kontorjob eller som arbejder hjemmefra og sidder meget stille.

7. Kettlebell er perfekt til dig, der ønsker at træne højintensitet og opbygge styrke. De optager også mindre plads derhjemme end en vægtstang eller anden vægt gør.

8. Mavehjul. Træn din overkrop og core derhjemme ved hjælp af et smart mavehjul! 

9. Yogabold.  Med en yogabold kan du træne store dele af kroppen på en blid måde. 

10. En motionscykel er super god til både opvarmning og cardio-træning derhjemme. Ekstra plus, fordi det er blidt mod knæene!